Topic: When did you arrive?


Pracujemy w podręczniku na str. 30 i 31.

  ccf02112020.pdf 

    ccf02112020_0001.pdf


Przeczytaj dialog - zad. 7 str. 30

Odszukaj podane czasowniki w czasie przeszły w tekście i zapisz je w zeszycie. :

arrive, see, get, catch, buy, meet, spend

Odpowiedz na pytania w zad. 8 ze str. 30

 

Przepisz następujace słówka do zeszytu.

flight- lot

thank goodness - dzięki Bogu

no need to worry - nie martw się

Oh dear - o kurcze

advert - reklama

No one met me - nikt mnie nie rozpoznał/ poznał

I'd better go now - lepiej już pójdę ( w  rozmowie tel. - Muszę już kończyć)

Take care - trzymaj się

 

Następnie przyjrzyj się LAnguage tip na str. 31.

Przeanalizuj dwa pytania:

Who DID Amar meet on the plane? - Kogo Amar spotkał w samolocie?

Przypomnij sobie jak tworzyliśmy pytania w czasie Past SImple: używaliśmy operatora DID, który stał bezpośrednio przed podmiotem ( czyli osobą, która wykonuje czynność - w tym zdaniu to Amar).

Istnieją natomiast pytania, w których to Who - Kto lub What - Co jest wykonawcą czynności, czyli podmiotem:

 

Who directed 'Avatar'? - Kto wyreżyserował "Avatar'a"? - w tym zdaniu nie ma "typowego" podmiotu ( she, he, you) bo to WHO jest wykonawcą czynności. Wtedy nie stosujemy operatora DID.

Przepisz informacje z ramki LANGUAGE TIP do zeszytu. A następnie

wykonaj zad. 9 ze str. 31.

 

Prześlij zdjęcie z całą notatką z dzisiejszej lekcji do końca tygodnia na mój adres służbowy. Zostanie ona oceniona.

 

Wszelkie prawa zastrzeżone © Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sulejowie

Realizacja: Superszkolna.pl