2.11.2020
Temat: Czego dowiadujemy się o polskiej tradycji z utworu Adama Mickiewicza "Dziady" cz.2?
W polskiej tradycji 2 listopada to Dzień Zaduszny. W religii chrześcijańskiej modlimy się za dusze i wspominamy zmarłych. Adam Mickiewicz w 1822 roku wydał utwór pt. "Dziady" część 2. Jego temat jest związany z dzisiejszym świętem.
Czym było obchodzone niegdyś w Polsce święto dziadów i jakie duchy pojawiły się w utworze dowiecie się tutaj.
Przygotowujecie odpowiedzi ustne na polecenia 2.2, 2.3, 2.4, 2.5. Wypowiecie się na temat 2 części "Dziadów" jutro na lekcji online.
3 listopada o godzinie 8.40 zgodnie z planem zajęć odbędzie się lekcja online przez aplikację Microsoft Teems. Mam nadzieję, że uda się nam połączyć. Każdy z uczniów ma założone konto na Teems. W razie pytań i wątpliwości proszę kontaktować się z wychowawcą.
27.10.2020
Temat: Charakterystyka bohaterów filmu "Cześć, Tereska"
Dziś lekcja online. O godzinie 9.35 kliknijcie poniższy link.
Przepraszam, ale pomimo zamieszczonego linku do spotkania nie udało mi się z Wami połączyć. Mieliśmy się połączyć przez Teemsa, ale najpierw dostaniecie ze szkoły loginy i hasła byście mogli być uczestnikami takich spotkań. Dziś tych danych nie otrzymaliście, ale w tym tygodniu będzie to zrobione. O wszystkim będziemy Was informować.
Już dziś informuję, że w następny poniedziałek będą materiały do samodzielnej pracy, a we wtorek będzie lekcja online (tym razem mam nadzieję skutecznie się połączymy).
26.10.2020
Temat: Który wątek w filmie "Cześć, Tereska" jest według mnie najciekawszy?
Każdy film ma swoją fabułę, tzn. treść, historię, zdarzenia, o których opowiada. Natomiast fabuła składa się z wątków, czyli fragmentów przedstawianych zdarzeń. W filmie "Cześć, Tereska" to mogą być relacje Tereski z rodziną, z rówieśnikami, z dorosłymi, nauczycielami, to może być rodzina Tereski, środowisko rówieśników, ludzie mieszkający na osiedlu.
Zadanie pisemne do wykonania przez Was i przysłanie na adres ewapaczek@zsckuwsulejowie.pl jest takie, jak temat lekcji: Który wątek w filmie "Cześć, Tereska" jest według mnie najciekawszy?
Jutro, tj. 27 października o 9.35 na tej stronie zamieszczę link do spotkania online. Proszę poinformować wszystkich z klasy, żeby byli obecni na lekcji online.
19-20.10.2020
Temat: Czego dowiaduję się o problemach moich rówieśników z filmu „Cześć Tereska”?
Na ostatnich lekcjach przeczytaliśmy teksty z Waszego podręcznika mówiące o sytuacjach, w których znaleźli się młodzi ludzie, Wasi rówieśnicy. Stało się to pretekstem do dyskusji o wpływie grupy na zachowanie jednostki.
Dwie lekcje poświęcicie na obejrzenie filmu, który podobnie jak wcześniej przeczytane teksty będzie stanowił materiał do przyszłej pracy. Usiądźcie więc wygodnie i przygotujcie na przeżywanie tego, czego doświadczyli bohaterowie filmu. Nie zniechęcajcie się po kilku/kilkunastu minutach. Uwierzcie, że film wart jest obejrzenia. A jeśli obejrzycie film do końca i stwierdzicie, że szkoda było czasu, to chcę Wasze zdanie poznać za tydzień, gdy będziemy film omawiać.
Link do informacji o filmie: http://filmotekaszkolna.pl/dla-nauczycieli/nasze-lekcje/lekcja-3-obserwacje-codziennosci/filmy/czesc-tereska,11
Link do filmu: https://vod.tvp.pl/website/czesc-tereska,21546560?fbclid=IwAR04YqBd-el9IkwgkOW_Wonl7ZarxUZ7LME4lXmywXYyLPpd6gVp5Y54mOg
Pozdrawiam.